Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Νίκος Καζαντζάκης



Άκου τι μου ΄λεγε ο μακαρίτης ο παππούς μου να καταλάβεις.
Όλα καλά τα καμε ο Αλλάχ, μου λεγε, όλα μα μια μέρα βρέθηκε μπόσικος,
έπιασε φωτιά και κοπριά και έπλασε το Ρωμιό, μα ευτύς ως τον είδε, το μετάνιωσε..
Είχε ένα μάτι ο αφιλότιμος που τρυπούσε ατσάλι!
"Τι να γίνει τώρα, μουρμούρισε ο Αλλάχ, την έπαθα ας πιάσω τώρα να κάμω τον Τούρκο, να σφάξει το Ρωμιό, να βρει ο κόσμος την ησυχία του".
Έπιασε το λοιπόν μέλι και μπαρούτι, τα μάλαξε καλά καλά, έφτιαξε τον Τούρκο. Κι ευτύς χωρίς να χασομεράει, βάνει σ'ένα ταψί τον Τούρκο και το Ρωμιό να παλέψουν. Πάλευαν, πάλευαν απ΄το πρωί ως το βράδυ, κανένας δεν έριχνε κάτω τον άλλον μα ευτύς, ως σκοτείνιασε, βάνει ο άτιμος ο Ρωμιός τρικλοποδιά, κάτω ο Τούρκος.

" Ο διάολος να με πάρει, μουρμούρισε ο Αλλάχ, την έπαθα πάλι τούτοι οι Ρωμιοί θα φάνε τον κόσμο, πάνε οι κόποι μου χαμένοι! Τι να κάμω; " όλη τη νύχτα δεν έκλεισε μάτι ο κακομοίρης..
Μα το πρωί, πετάχτηκε απάνω και χτύπησε τις χερούκλες του: " Βρήκα ! Βρήκα ! " φώναξε και έπιασε πάλι φωτιά και κοπριά κι έφτιαξε έναν άλλο Ρωμιό και τους έβαλε στο ταψί και τους δυο να παλέψουν.
Άρχισε το πάλεμα, τρικλοποδιά ο ένας, τρικλοποδιά κι ο άλλος, μπηχτές ο ένας , μπηχτές και ο άλλος... Πάλευαν, πάλευαν, έπεφταν, σηκώνουνταν, πάλευαν πάλι, ξαναέπεφταν, ξανασηκώνουνταν, πάλευαν....Κι ακόμα παλεύουν! Κι έτσι ο κόσμος Μπραϊμάκι μου, βρήκε την ησυχία του....

Απόσπασμα από το βιβλίο " Ο Χριστός ξανασταυρώνεται " του Νίκου Καζαντζάκη


2 σχόλια:

  1. Ένας από τους λόγους της σπουδαιότητάς του μεγάλου Έλληνα στοχαστή είναι και η διαχρονικότητά του ...Καζαντζάκης...Πάντα επίκαιρος...Ειδικά αφιερωμένο το απόσπασμα στον κλάδο μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και τον Γερμανό γιατί τον έφτιαξε; Γιά να ξεκάνει και τους δυό ραγιάδες; άντε και κοντεύει!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή